TERUGBLIK OP VERVLOGEN JAREN…. VERLOREN GEGANE HERINNERINGEN KOMEN WEER TOT LEVEN. YEAH LET THE GOOD TIMES ROLL ….WIE DE JAREN HEEFT MEEGEMAAKT IS WEER HELEMAAL TERUG!

Museum terug in de tijd 3
Museum terug in de tijd 2Museum terug in de tijd 5

MUSEUM “TERUG IN DE TIJD…..” IN HORN .

“Wat je hier in het museum aantreft is verrassend en heel uitgebreid.
De vele voorwerpen en winkels in het museum maken duidelijk dat in deze eeuw veel is veranderd.
Nooit veranderde in honderd jaar zoveel. Juist daarom is de periode 1900 tot heden zo interessant voor jong en oud. Mooie nostalgische voorwerpen uit de 50er en 60er jaren.
Een feest van herkenning, oude reclame, pakken waspoeder, alles van weleer.”

WAT KUN JE HIER ALLEMAAL ZIEN?
Oude bromfietsen, fietsen, auto’s, een bakkerswinkel, een groentewinkel,grutterswinkel,fournituren, bibliotheek, oude elektrawinkel,oude film en fotoapparatuur,keuken uit 1950,oude huiskamer,oud kinderspeelgoed,oude kinder- en poppenwagens,de kapper,apotheek uit 1903 een museum op zich, oude gynaecologenkamer, gitaren, jukebox, platenspelers…

Museum terug in de tijd 4

De knusse tijd waarin alles nog overzichtelijk was.
Wie van alledaagse nostalgisch voorwerpen houdt, is een bezoek
aan dit museum zeker de moeite waard.

Ik ben echt onder de indruk van dit mooie museum.
Vele tentoonstellingen over de fifties en sixties heb ik inmiddels
gezien…maar wat ik hier gezien heb…..
De vroegere tijd borrelt weer naar boven.

EEN WERELD VAN HERKENNING …
IK RAAD IEDEREEN AAN OM TE KOMEN KIJKEN.

DANKZIJ EEN GOEDE TIP HEB IK MIJN JEUGDJAREN OPNIEUW
KUNNEN BELEVEN…

VERLOREN GEGANE HERINNERINGEN KOMEN WEER TOT LEVEN.

1961…..op weg naar school stopte ik even bij een
Bazooka kauwgomautomaat (aan de muur van de kruidenierswinkel)
…..Voor een stuiver……..

Horn 7 b

De zoete lucht bereikte me al voordat ik het papier eraf haalde.
Heerlijk om het eerst in tweeën te scheuren en dan één voor één
in mijn mond te stoppen.
Verder wandelend naar school bekeek ik de Bazooka Joe strip, waarin
het stukje kauwgom was gewikkeld.
Op school aangekomen moest ik met een kroontjespen schrijven.
Na het schrijven moesten wij de pen schoonmaken met
een inktlap. De inktlappen waren in vele variaties, de ene mooier
dan de andere. De echte luxe inktlappen waren de op elkaar gestapelde
zeemleren lapjes. In het midden waren die lapjes aan elkaar genaaid door
middel van een knoop.
Nog steeds ben ik op zoek naar zo’n inktlap…..
Wie oh wie kan mij helpen????????

Geef een reactie

