JONGENS VERDIENEN EEN KANS OM TE ONTDEKKEN DAT LEZEN EEN FEEST KAN ZIJN

Jongensboeken weblog

Foto 6
( foto: samen met de schrijver van de GRIJZE JAGER: JOHN FLANAGAN)

Laat de jongens ondervinden hoe fijn het is om ín een verhaal te zitten, te zien dat je dat gevoel niet alleen met tv of gamen kunt ervaren.
De beste vriend in het LEESPROCES van elke jongen moet de leerkracht zijn.
Iemand die je goed kent om je een nieuwe leeservaring te garanderen,
om je een bepaald boek aan te raden.
De vraag hoe je jongens aan het lezen krijgt, is niet te beantwoorden als ze geen lezend voorbeeld hebben.
Wees als leerkracht op de hoogte van wat voor kinderboeken er voor jongens op de markt zijn.

jongensboeken juni 2012 A

En lees eens ook die boeken die voor jongens geschikt zijn.
Blijf niet vastzitten aan klassiekers uit je eigen tijd.
Deel als leerkracht je eigen ervaring met de kinderen:

“Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken”
(Chinese filosoof)

Praat ook eens vaker met jongens over boeken. Vooral met het voeren van gesprekken over boeken kan de houding van een jongen tegenover lezen en boeken positief beïnvloed worden met als resultaat : LEESPLEZIER

jongenboeken 2013

Een nieuwe serie boeken voor jongens `BOJ` ) uitgeverij ZWIJSEN).
Met o.a. boeken van MARCO KUNST
Boj 1Boj 2

Geef een reactie

