SJON EN SJAAN, AAP EN MOL WAAR ZE OOK HEEN GAAN, ZE HEBBEN ALTIJD LOL

Gitte Spee Kinderboekenwurm 16 april 2014

Gitte Spee tekening 16 april 2014

tekening hondje

Gitte Spee tekening

gedicht Gitte Spee 2gedicht Gitte Spee 1

GITTE SPEE:
Geboren in Indonesië. Studeerde af aan de Gerrit Rietveld Academie te Amsterdam. Heeft heel veel boeken voor anderen geïllustreerd
Ze heeft al veel kinderboeken op haar naam staan, waaronder de avonturen van Meneer Big , Sjon en Sjaan en Rosa de Rozenfee.
Andere bekende boeken van Gitte Spee zijn die over Aap & Mol en de Er was eens…-serie.
De reeks over Meneer Big telt 7 delen, waarvan de eerste al in 1988 verscheen onder de titel: “Meneer Big gaat naar de maan”.
Voor “Meneer Big gaat naar de bliksem” kreeg ze een Vlag en Wimpel van de Griffeljury
Over Sjon & Sjaan zijn, twee hondjes, die dol op elkaar zijn en samen spannende avonturen beleven zijn o.a deze boeken verschenen:
“Sjon en Sjaan. Sjon is jarig”
“Sjon en Sjaan. Dat lust ik wel, dat lust ik niet”
“Ik ben al groot.”
“Het grote Sjon en Sjaan voorleesboek”

S en S

Van de serie over Aap en Mol zijn de volgende boeken uitgebracht:
“Aap en Mol gaan naar zee “ ( 2011)
“Aap en Mol in de bergen” ( 2011)
“ Aap en Mol bouwen een hut’( 2012)
“Aap en Mol in het Rijksmuseum”( 2013)

G S

Ter gelegenheid van de heropening van het Rijksmuseum op 13 april 2013 maakte Gitte Spee een speciaal prentenboek over Aap en Mol: “Aap en Mol in het Rijksmuseum.”
Met dit prentenboek krijgen kinderen “een speelse introductie” tot het Rijksmuseum en de kunstwerken die er te zien zijn, zoals de Nachtwacht, het Melkmeisje , een torenhoge Delftsblauwe tulpenvaas, Chinees porselein, het poppenhuis.
Mol graaft een gang en komt hij per ongeluk in het museum aan. Hij haalt snel zijn beste vriend Aap en samen gaan ze het gebouw verkennen. Tijdens hun tocht komen ze langs de mooiste kunstwerken, zoals de Nachtwacht en het Melkmeisje. Tot de suppoost achter hen aan komt!

Ik heb Gitte Spee al twee keer ontmoet.
Beide keren in Maastricht en beide keren heeft ze van die prachtige tekeningen voor mij gemaakt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGitte  Spee tekening 2

Een gedachte over “SJON EN SJAAN, AAP EN MOL WAAR ZE OOK HEEN GAAN, ZE HEBBEN ALTIJD LOL

  1. Dag Meester Louis, zo leuk om mijn tekeningen hier te zien!
    Ik heb binnenkort een grote tentoonstelling in de OBA in Amsterdam, Oosterdokskade 143.
    Misschien vind je het leuk om mijn werk daar te zien? De opening is 10 november om 16.30 uur.
    Dan ben ik er ook.
    En waarschijnlijk ben ik binnenkort weer in Limburg, samen met Kim-Lian van der Meij, om ons boekje Dierendorpje te presenteren.
    vriendelijke groet, Gitte

Geef een reactie

