JA IK WIL….DEZE PRENTENBOEKEN!

Ik wil de maan 2

Er zijn 5 boeken van JONATHAN EMMETT ( met tekeningen van Vanessa Cabban ) verschenen waarin Mol de hoofdrol speelt.
De meest bekende titel hiervan is “IK WIL DE MAAN”

maan 1

Als Mol voor het eerst de maan ziet denkt hij dat die de maan kan pakken. De mol doet vele pogingen om de maan te pakken: naar de maan springen, de maan uit de lucht slaan met een stok.
Tijdens die acties heeft Mol niet in de gaten dat hij de anderen dieren ook wakker maakt.
Eekhoorn, Konijn en Egel vertellen hem dat de maan niet te pakken is, omdat ze heel ver weg is.
“De maan lijkt dichtbij maar is ver weg.”
Grote-grondgravers-nog-aan-toe wat een mooi opgebouwd en sfeervol geïllustreerd stapelverhaal!
Volgens eenzelfde opzet en vormgeving zijn ook de boeken:

maan 2

“IK WIL ERGENS ANDERS WONEN” en “IK WIL EEN DIAMANT”
“IK WIL ERGENS ANDERS WONEN”:
Op een dag gaat Mol op zoek naar een andere plek om te wonen, omdat hij zijn eigen holletje saai, donker en te diep onder de grond vindt. Hij wil graag ergens anders wonen, ergens waar het leuk en licht is met veel frisse lucht. Eekhoorn, Egel en Konijn proberen hem hierbij te helpen. Helaas de holle boom van Egel is veel te koud, het lege vogelnest dat Eekhoorn hem adviseert is veel te eng en de kleine grot van Konijn is erg nat.
“IK WIL EEN DIAMANT”
Op een koude winterdag kruipt Mol uit zijn holletje en ziet dat alles wit is. Hij heeft nog nooit sneeuw gezien. Als hij een ijspegel vindt, denkt hij dat hij een grote diamant gevonden heeft…….

Verwerkingsopdracht: Zoeken naar de denkgewoonten:

ik wil de maan

Geef een reactie

