JEUGDBOEKEN…..AANGRIJPEND, ONTROEREND EN OVERWELDIGEND!

boek 18 juli 2013

aangrijpend ontroerend 1

Door de jaren heen kom ik boeken tegen die mij hebben aangegrepen, ontroerd
en overweldigd. Boeken die mij in de pagina’s trokken, die mijn ogen naar de letters toe trokken waardoor ik niet meer kon stoppen met lezen.
Boeken waar elke emotie zo duidelijk voelbaar was dat ik de waterlanders niet tegen kon houden. Boeken waar ik in een emotionele roalercoaster terecht kwam.
Deze boeken ( jeugdboeken) hebben een diepe indruk achter gelaten:
boeken aangrijpend 2

boeken aangrijpend 1

Thea Beckman “We zijn wegwerpkinderen”
Jacques Vriens “Achtste groepers huilen niet”
Simone van der Vlugt “Zwarte sneeuw”
Simone van der Vlugt “Slavenring”
Thea Beckman “Saartje Tadema”
Mirjam Elias “Het verlaten hotel”
Carry Slee “Spijt”
Ben Slingenberg “Een e-mail voor Lumie”
Dirk Bracke “Het Engelenhuis”
Joost Heyink “Loverboys”
Chris Vegter “Spijkerhard”
Peter van Gestel “Winterijs”
Anke de Vries “Blauwe plekken”
Lieneke Dijkzeul “Kortsluiting”
Dolf Verroen “Slaaf kindje slaaf”
Emiel de Wild “Broergeheim”

Geef een reactie

