WATERLOOPLEIN, OOIT BEZONGEN IN EEN LIED….WIE KENT HET NIET?

Waterlooplein 1

Het Waterlooplein ontstond in 1882, toen twee grachten gedempt werden.
Het is gelegen in de voormalige Joodse buurt.
Waterlooplein 3

Vroeger in de schaduw van de Mozes- en Aaronkerk, nu ook in de schaduw van de Stopera ( Stadhuis en Opera) .
De sfeer maakt het WATERLOOPLEIN tot een bijzondere wereldberoemde markt.
De markt heeft een verscheidenheid aan tweedehands spulletjes, nieuwe spullen en alles wat voor de een rommel en de ander nostalgisch en waardevol is.
Waterlooplein 4

Waterlooplein 2

“Ik liep een beetje door de stad
Ik had geen doel, ik deed maar wat
En toen ineens, ik stond er weer, als iedere keer
Dat ouwe stukkie Amsterdam, waar ik al duizend malen kwam
En waar ik altijd weer zal zijn, het Waterlooplein

Oh Waterlooplein, oh Waterlooplein
’t Is mooi en lelijk tegelijk
Armoedig en toch ook weer rijk
’t Is weemoed met een scheutje gein,
het Waterlooplein…”

Geef een reactie

