GERARD VAN GEMERT: GOED GESCOORD..VAN VOETBALBENGELS TOT VOETBALGODEN…

G van Gemert 4a( foto: samen met Gerard van Gemert: Boekenbeurs Antwerpen 10 november 2013)

GERARD VAN GEMERT schrijft kinderboeken waarin sport ( voetbal en hockey) de boventoon voert.
Hij is vooral bekend geworden met zijn leesserie “DE VOETBALGODEN”
Inmiddels ( 2013) zijn er al 11 delen verschenen.
G van Gemert 1
Voor de iets jongere lezers ( groep 3 en 4) is er de reeks “KIEF DE GOALTJESDIEF”
In deze serie speelt Daan Kiefsma, beter bekend als Kief de goaltjesdief, een belangrijke rol. Daan zit ook op een voetbalclub, FC Worssel, waar hij opvalt door zijn spel. Samen met zijn vrienden beleeft hij van alles, op het voetbalveld maar ook daarbuiten.
G van Gemert 2
Op de BOEKENBEURS IN ANTWERPEN ( zondag 10 november 2013) heb ik deel 1 gekocht.
Hier signeert Gerard van Gemert het boek:
G van Gemert 3

“DE NIEUWE CLUB”
Deel 1 uit de serie “DE GOALTJESDIEF” ( 2009)
De vader van Daan krijgt een andere baan en moeten ze verhuizen van Worssel naar Almen aan den IJssel. Kief baalt, nu moet hij niet alleen van school veranderen maar ook van voetbalclub. Bij zijn voetbalclub zitten de jongens niet echt op hem te wachten, maar gelukkig speelt ook Melissa in het team

Voor jonge voetballers in spé heeft Gerard de serie over “DE VOETBALBENGELS “ geschreven. Het eerste deel verscheen in 2011.
“De Voetbangels” zijn zeven jongens van “ SV OSSEMEM” (Onze Spelers Scoren Er Meestal Eentje Meer) die heel erg graag voetballen. Elke speler komt uit een ander land. Sami is Marokkaan, Heiko komt uit Duitsland, Diegokomt uit Mexico, Jason is een Aussie (Australië), Dave is geboren in Engeland, Gilles komt uit België en Milan is de enige Nederlander. Ferry is hun trainer.
Er zijn al drie delen verschenen over de “Voetbalbengels”.
Elk boek gaat over één van de spelers.
G van Gemert 6

“DE SOMBRERO VAN DIEGO”
Dit is het eerste boek uit de serie.
In dit boek krijgt Diego “hoofdrol”. Hij is de verdediger van het team.
Op een dag moet hij met zijn voetbalvrienden een heel belangrijke wedstrijd spelen en zoals altijd heeft Diego zijn sombrero, een Mexicaanse hoed, mee want die brengt geluk, zegt hij. Maar dan ontdekken ze dat de sombrero weg is. Ze zoeken en ze zoeken….nergens is de sombrero te vinden… de vraag is : “Kunnen ze zonder sombrero wel winnen? “

Via “PERSONAL GIFTS” heb je de mogelijkheid om het boek “LUCA, TOPSCORER VAN ORANJE” een persoonlijke tintje te geven. Een oud –leerling van mij ( Devin D. ) heeft dit voor mij gedaan en ik kreeg het van hem als cadeautje.
G van Gemert 5

Compleet verrast was ik toen ik het boek via de post ontving.
In dit boek speel ik dus de hoofdrol.
Ik speel in dit verhaal bij mijn club FC Amby .
Als ik geselecteerd word voor Jong Oranje, dreigt het mis te gaan…..
Ik word namelijk beschuldigd van diefstal……
SPANNEND HE……hoe rivaliteit en jaloezie iemand om zeep kan helpen….en dan de spanning rondom de voetbalwedstrijden….
een heerlijk meeslepend verhaal.
Je eigen boek met je eigen naam op de cover!
Dat zou elk kind toch super vinden.
Jonge voetballertjes zullen dit boek zeer zeker geweldig vinden.
Om jongens aan het lezen te krijgen, is dit boek zeker aan te bevelen.

Geef een reactie

