TEFAF 2014

Auguste Rodin

“Het museum, maar dan een waar alles te koop is”, is nu weer voor een jaar gesloten.
Ook dit jaar heb ik op de laatste dag rondgelopen tussen de vele kunstwerken en zag ik wederom de kunstgeschiedenis aan mij voorbij trekken.
Voor de rest van het jaar kan ik met mijn museumkaart ( toevallig mijn abonnement ook op de laatste dag van de Tefaf verlengd) een bezoek brengen aan diverse musea in Nederland.

Elk jaar weer verbaas ik me over de fantastische presentatie van de beurs.

Het begint al bij de entree:

WAT STOND HIJ MOOI!

Stabile Calder Tefaf 2014
De stabile van Alexander Calder stond in de entreehal van TEFAF 2014.
Deze staande mobile ( “Janey Waney”) maakte Calder in 1969.
Het staat gewoonlijk in het Gramercy Park in New York

Verderop een wand gevuld met veelkleurige rozen. Indrukwekkend!
entree Tefaf 2014 1

Ook de gangpaden, pleinen en cafés werden versierd met bloemen, exclusieve meerkleurige Franse tulpen.
Flower Tefaf
Het was weer een feest om de vele stands te bezoeken.
Prachtig ingericht. Stuk voor stuk een klein museum of galerie.
Tefaf 2014 a
Ja, wat maakte dit jaar op mij veel indruk. Eigenlijk alles, maar toch wil ik er een paar noemen. Zomaar willekeurig:

PETER ANTON
Tefaf 2014 Peter Anton

JOSE GURVICH
Tefaf José Gurvich a

WILLEM KOEKKOEK “NIEUWMARKT AMSTERDAM”
Willem Koekoek Nieuwmarkt Amsterdam

RODIN:
Rodin 1

cropped-tefaf-2014-collage-1a.jpg

Geef een reactie

