WAAN JE EEN DAG IN INDONESIE..

Taman Indonesia 1
Taman Indonesia 13
Taman Indonesia  6

Indonesisch dierenpark Taman Indonesia
Voor één dag ( in 2012) waande ik me in de tropen, in het land waar ik geboren ben.
Taman Indonesia 4
Taman Indonesia 14
Op het platteland van Overijssel , in Kallenkote ( bij Steenwijk), bevindt zich een buitengewoon Indonesisch dierenpark “Taman Indonesia”.
Tijdens mijn wandeling kwam ik exotische vogels en zoogdieren tegen:
beo’s, djalaks, tijgerkatten, tropische eekhoorns…
In het park was er ook een kleine markt.
Mijn aandacht ging naar de diverse bloemen en planten:
melati, theeplant, pandan, sereh…..

Taman Indonesia 12
Taman Indonesia 7
Het begon allemaal met de liefde voor exotische dieren die de familie Wareman hield in hun tuin . De familie besloot een dierenpark op te richten.
Een dierenpark vol met de mooiste dieren uit Indonesie.
Taman Indonesia Bali spreeuw ( Bali spreeuw)
Taman Indonesia zwarthals spreeuw ( Zwarthals spreeuw)

Meer dan vijftig verschillende exotische vogelsoorten zijn er te bewonderen en een divers aantal Aziatische zoogdieren. Het dierenpark beschikt ook over een paalwoning, waar de leden van de stam Mentawai op West Sumatra nog altijd in leven.

Taman Indonesia 2
Taman Indonesia 11
Taman Indonesia 5

In de Saksische boerderij uit 1807 is een eethuisje gevestigd waar Indonesische hapjes en drankjes geserveerd worden. Verder is er een pasar, een Aziatische markt, met batik-artikelen, beeldjes en allerlei Indonesische souvenirs.
Taman Indonesia 9
Taman Indonesia 10
Taman Indonesia 8

Geef een reactie

