VAKANTIE 2014 : INDONESIE…..EEN TRIP DOWN TO MEMORY LANE MET EEN KNIPOOG VAN BOVEN…

Mooi Java

foto 1 Indonesie collage titel

WELKOM IN JAKARTA!
foto 3 Jakarta 1foto 1 Selamat Datang 1
cafe Batavia collage
foto 2 jln Sawah Lunto 1foto 2 Jalan Sawah Lunto 3foto 2 Jalan sawah Lunto met Lotte

JALAN KAJI JAKARTA:
Jalan Kaji Jakarta
Sunda Kelapa 1

WARINGINBOOM( boom met luchtwortels):

waringin A

DE RIJSTVELDEN…DE SAWA’S:

foto 12 rijstveld 1foto 12 rijstveld 2foto 12 rijstveld 3cropped-op-weg-naar-pangandaran-1.jpg

foto 12 rijstveld 4

foto 2 op weg naar Pangandaran 2

sawa 5
sawa 2

ETEN EN DRINKEN IN INDONESIE:
Tempé Mandoan
tempe Mandoan Purwokerto

NASI TUTUG ONCOM:
nasi tutug oncom

KWETIAU GORENG (bamigerecht):
kwetiau goreng

Elke middag in Yogja: saté met verse jus ( air jeruk)
eten in Yogja 1

KELAPA MUDA ( jonge kokos)
kelapa muda dusun Yogja Village Inn

BAKKERIJ IN YOGJA:
bakkerij

foto 6 Tangkuban Parahu

foto 4 angklung Bandung
foto 4 jeruk Bali

Samen met de familie herinneringen maken voor het verdere leven.
Samen deze reis delen.
Samen intens gelukkig zijn, daar in dat mooie INDONESIE,
het land van onze ouders…het land waar ik zelf ook geboren ben.
Regelmatig denk ik met weemoed, dan wel nostalgie, terug aan enkele gebeurtenissen in Indonesië die ik mijn leven lang mee heb gedragen. Zo weet ik nog precies hoe ik als jongetje met de betjak naar school ging, welke spelletjes ik gespeeld had, wie mijn vroegere buurmeisje geweest is…
Het gevoel van toen, wilde ik weer even zo dichtbij laten komen
Dit is een reis om nooit meer te vergeten. Wat hebben we veel gezien, beleefd en meegemaakt.
Heel bijzonder dat ik dit allemaal samen met mijn eigen familie mee mocht maken…
met een KNIPOOG VAN BOVEN!

HET STRAND VAN PANGANDARAN:
foto 8 Pangandaran strand

SUNSET IN PANGANDARAN:
Sunset Pangandaran 1

foto 8 Pangandaran Green Canyon
GREEN CANYON OF PANGANDARAN
foto 5 Green Canyon of Pangandaran 2

foto 5 Green Canyon of Pengandaran
Green Canyon 2

Green Canyon 1
BANGKWANG/BENGKOANG
Is een knolachtige groente met lichtbruine schil (de knol van een klimplant}bengkoang
THEETUINEN BANDUNG:
foto 6 theetuin Banduing 1
CANDI MENDUT ( BIJ YOGJAKARTA)
foto 8 Candi Mendut 1
foto 10 Borobudurfoto 10 Borobudur a

DE BOROBUDUR:
Borobudur 2
foto 9 desa 1

foto 11 eten 2foto 11 eten 1foto 11 eten 3

BETJAK SOUVENIR:
foto 10 betjak souvenir

KRATON YOGJAKARTA:
foto 9 dansvoorstelling met gamelan

Bij de Kraton in Yogja ( de bewakers)
Kraton 2

JALAN MALIOBORO YOGJAKARTA:
Jalan Malioboro Yogja

BATIKWERKPLAATS YOGJAKARTA:
foto 9 Batikwerkplaats Yogja

STRAATVENTERS:
venters eten

OVERNACHTEN IN YOGJAKARTA: NDALEM BANTUL:
Ik heb hier vijf nachten gelogeerd…heerlijk rustig…
heel landelijk…..en elke avond werd ik blij gemaakt met de roep van de tokeh…..niet ver van het centrum ( jalan Malioboro)

NDalem Bantul Hotel Yogjakarta
Hotel in Pangandaran:
Nyur Indah Beach Pangadaran
Indonesia 1
SAMPAI BERTEMU LAGI…TOT ZIENS….
betjak 2

2 gedachten over “VAKANTIE 2014 : INDONESIE…..EEN TRIP DOWN TO MEMORY LANE MET EEN KNIPOOG VAN BOVEN…

  1. Wat een mooie natuur….., wat een kans om weer naast je vroegere vriendinnetje te zitten. Je warme glimlach vertelt mij dat je echt genoten hebt.

Geef een reactie

