DAGBOEK VAN EEN MUTS: GOED GEMUTSTE BOEKEN VOOR GEWOON GEZELLIGE MEIDEN

dagboek van een muts 1

 

 

De Amerikaanse schrijfster RACHEL RENEE RUSSELL weet kinderen of tieners die niet graag lezen over de streep te trekken met de razend populaire serie

“DAGBOEK VAN EEN MUTS”

Het is een serie jeugdboeken voor meiden rond de leeftijd van 10 tot 12 jaar. Het wordt gezien als de tegenhanger van de populaire “Leven van een loser” serie.

Niet alleen zijn ze beide graphic novels met een soortgelijke lay-out waarbij de tekst op lijntjespapier is geschreven, ze zijn ook leuk, vlot geschreven en…hilarisch!

Kenmerkend voor de graphic novels is de afwisseling van tekst met grappige illustraties. De boeken zijn bovendien typografisch zeer geschikt voor moeizame of onervaren lezers.

“Dagboek van een Muts” gaat over een meisje, Nikki, dat overstapt naar een andere school. Ze gaat naar een privé school. Ze wil daar graag populair zijn en ze hoopt dat ze van haar ouders een I-phone ( om een goed sociaal leven te kunnen leiden)krijgt, maar in plaats daarvan krijgt ze een dagboek. Dat vindt ze super stom!

Op naar nieuwe school  wil Nikki er alles aan doen om bij de Meest Populaire Meiden te horen. Alleen dat gaat niet helemaal van een leiendakje. Ze komt duidelijk over als iemand die eigenlijk altijd wel pech heeft en waar rare dingen bij gebeuren, maar dan op een komische manier.

Nikki schaamt zich ook voor haar vaders bedrijf ( het bestrijden van ongedierte).

Nikki beleeft de ene ramp na de andere.

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, noemen de populaire meiden haar muts!

 

2011 Dagboek van een muts: Avonturen uit een niet-zo-perfect leven

dagboek van een muts 2

2012 Dagboek van een muts: Zoek ´t lekker uit!

2013 Dagboek van een muts: In de spotlights!

2013: Dagboek van een muts: deel 3 ½ – Mijn  gemuts

2013 Dagboek van een muts: Zak er lekker door!

2014: Dagboek van een muts: Nikki weet raad.

dagboek van een muts 5

 

REACTIES VAN LEZERS:

“OMG dit zijn de coolste boeken ooit! Komt er een volgende deel? Als dat komt doe ik een blije snoopy-dans ! Ik zelf ben ook een enorme muts.. IEEEEEEEE Ik heb zin in nog een deel…”

 “OMG deze boeken zijn zo leuk ik kan niet wachten tot de volgende”

“Heb Al Haar Boeken Behalve 5 Wel 14 Keer Gelezen.”

“Mijn dochter is er helemaal weg van, super grappig, en makkelijk leesbaar.

Verder leuke grappige plaatjes erin! echt een aanrader!!”

“Wat een fijn boek! Jammer dat je het heel snel uit hebt. Wel een 9,5 gekregen voor mijn boekbespreking.”

“Mijn dochter heeft het boek in één adem uitgelezen. Dus een tip!! Boek niet mee naar bed, want onze dochter vertelde dat ze niet kon stoppen met lezen en tot half 2 s ‘nachts had gelezen!

En ik vond het al zo vreemd dat ze zo moe was…”

 dagboek van een muts 6 collage

2 gedachten over “DAGBOEK VAN EEN MUTS: GOED GEMUTSTE BOEKEN VOOR GEWOON GEZELLIGE MEIDEN

  1. ieeeeee ik kan niet wachten tot deel 5 in de bieb licht over 3 weken of minder heb ik mijn boekbespreking en natuurlijk doe ik het over een dagboek van een muts dit keer deel 2 zoek het lekker uit ik moet wel het boek mee naar bed nemen maar ik lees maar 5 bladzijdes in bed over dag wel bijna het heleboek ik had alle boeken binne 2 dagen uit maar ik mag er niet te veel in lezen want soms vergeet ik me huiswerk af te maken

Geef een reactie

