DE LEESCOORDINATOR: DE TOM TOM BIJ LEESBEVORDERING.

leescoordinator 1

De leescoördinator is een groepsleerkracht die, naast lesgevende taken en groepsverantwoordelijkheid, een specifieke taak vervult in de school: het coördineren en stimuleren van de leesbevorderingsactiviteiten op school.
Jaren was ik leescoördinator van een basisschool geweest.
leescoordinator Voorlezen jan 2011 B
leescoordinator Boekenmarkt 14 sept 2a

leescoordinator boek 1a

leescoordinator 3
Wat deed ik als leescoördinator ?
Ik deed eigenlijk alles wat met leesbevordering te maken heeft.
Bijhouden van alle ontwikkelingen op het gebied van lezen.
Heel veel kinderboeken lezen.
Een vraagbaak voor “leesvragen”.
Contacten leggen met schrijvers en illustratoren.
Naar boekpresentaties gaan.
Collega’s enthousiast maken voor kinderboeken.
Deelnemen aan allerlei activiteiten die met kinderboeken te maken hebben.
Zorgen voor genoeg en actuele boeken op school.
Organiseren van activiteiten die zorgen voor leesbevordering: Kinderboekenweek, voorleeswedstrijd, uitnodigen van een schrijver op school, Gedichtendag, Nationale Voorleesdagen…
Vakbladen en tijdschriften bijhouden.
Regelmatig een bezoek brengen aan Het Kinderboekenmuseum in Den Haag
Lesmaterialen ontwikkelen op het gebied van lezen.
Heel veel kinderen met plezier aan het lezen krijgen.
leescoordinator 2

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s