JAMES BOND: EEN NAAM DIE GARANT STAAT VOOR EEN ZINDERENDE ACTIE VAN BEGIN TOT EINDE

James Bond weblog 11

James Bond weblog 4 Kunsthal Rotterdam 14 okt 2014
James Bond weblog 8 Kunsthal Rotterdam 14 okt 2014 2
Zodra ik de gunbarrel intro hoor dan gaat er een adrenaline golf, een enorme kick door mijn lichaam heen.
De “shaken not stirred” quote en de “My name is Bond, James Bond” quote en die legendarische Bond tune op de achtergrond……
dum-dum-dum-dum-d-d-d-dum-dum-dum-dum …….
maken mijn Bond gevoel compleet.

Charisma, humor, klasse, stijl, avonturen, verre locaties, actie, de auto’s, de gadgets alles sprak me aan. Dat is de wereld van James Bond, een wereld vol verrassingen en vol acties en stunts.
Die wereld kende ik al heel lang.
Mijn eerste Bond-ervaring moet midden jaren zestig zijn geweest.
James Bond weblog 2 tekening
De eerste Bond-film die ik in de bioscoop heb gezien was “On Her Majesty’s Secret Service.” Gezien, eind jaren zestig, in de “LUX” bioscoop aan de Brusselsestraat Maastricht.

Na afloop van de film dacht ik wow, daar wil ik er meer van zien!
En zodoende groeide mijn enthousiasme voor James Bond.
En James Bond werd een filmheld die ik vanaf dat moment besluit te volgen.
Het liefst in de bioscoop, op een groot scherm en met veel geluid.
In de jaren zeventig draaide er in de bioscoop oude Bond films.
Zo kon ik alle eerder uitgebrachte James Bond films in de bioscoop bekijken.
James Bond weblog 1 Goldfinger single
Op 5 oktober 1962 maakte James Bond zijn entree in de filmhistorie met Dr. No.
James Bond weblog 3 Luik
James Bond is een fictief personage gecreëerd in 1953 door de Britse schrijver Ian Fleming.
James Bond weblog 6  skyfall
James Bond weblog 9 Kuinsthal 1

De originele storyboards……een lust voor het oog…
Deze scene…wie kent deze nog?
Ja juist…uit “The living daylights” met Timothy Dalton
James Bond weblog 12 storyboard

Wie kent dit nog?
Precies het gebit van Jaws uit “The Spy Who Loved Me”.
Die tanden die bijten in het draad van die kabelbaa
James Bond weblog 7 het gebit van

De prachtige jurk, van Prada, gedragen door
Olga Kurylenko in “Quantum of Solace” ( uit 2008).
De voorlaatste James Bond film….
James Bond weblog 5 prada jurk James Bond

Wow toch nog in het echt mogen zien ( James Tentoonstelling Kunsthal Rotterdam op 14 oktober 2014) Het pistool uit “The man with the golden gun”..
Het is een waar kunststuk en een van de meest memorabele Bond props uit de James Bond films . Het bestond uit een vulpen (de loop), een aansteker (de patroonhouder), een pakje sigaretten (de greep) en een manchetknoop (de trekker)..
James Bond weblog 10

Geef een reactie

