AGAR AGAR : EEN KLEURRIJK TROPISCHE VERRASSING

agar agar weblog c

agar agar weblog b

Agar agar is gemaakt van zeewier en wordt in tropische landen gebruikt als bindmiddel om pudding en snoepjes mee te maken.
Agar-Agar poeder is in allerlei kleuren (rood, geel, blauw en groen) te koop bij de toko.

agar agar weblog d

agar agar weblog d 2

BEREIDINGSWIJZE:
Een pan met water vullen ongeveer 1 liter.

agar agar weblog e

Voeg er het agar agar(pudding)poeder aan toe.

agar agar weblog f

Breng het water aan de kook
Blijf roeren terwijl het mengsel begint te koken
Roer tot het water begint te borrelen
Suiker toevoegen
Laat nog even koken maar blijf roeren
Giet de pudding af in een gewenste glazen schaal of puddingvorm

agar agar weblog g

Laat het buiten de koelkast afkoelen.
agar agar weblog h

Hoe eet ik het liefst agar agar?
Ik eet het liefst met warme vanillevla.
Ik koop de vla kant en klaar uit een pakje.

In een steelpan breng ik de vla aan de kook.

agar agar weblog j

Vervolgens schep ik wat van de pudding op een bord en giet
warme vanillevla er over heen.

agar agar weblog k

Geef een reactie

