SPREKEN IS NU GOUD EN ZWIJGEN ZILVER

Indonesie allerlei weblog 1

Tot mijn 8e sprak ik Indonesisch.
Na aankomst in Nederland mocht ik die taal niet meer spreken.
Het was alsof er een kamer in mijn hoofd gesloten werd voor
de Indonesische taal. Een “verboden” terrein.
Later sprak mijn moeder nog af en toe Indonesisch met ons.
Zo hield ik de taal nog goed bij.
Voordat ik in 1983 op vakantie naar Indonesië ging, heb ik de taal
nog geoefend. Destijds kon ik me goed verstaanbaar maken.
Na mijn vakantie heb ik het Indonesisch nog vaker geoefend.
Sterker nog, ik heb een eigen boekje samengesteld om de taal te leren.
In 2014 bracht ik weer een bezoek aan het land waar ik vandaan kom.
Ik sprak de taal alsof ik die dagelijks gesproken heb.
De “kamer” die altijd gesloten was , ging wagenwijd open.
De deur zal nu voor altijd wel geopend blijven…..

cursus

cursus bahasa Indonesia foto 1

Geef een reactie

