BACK TO SCHOOL MET DE BETJAK NAAR SCHOOL IN JAKARTA

Lagere school Jakarta

Rond 1960/1961 ging ik dagelijks met de betjak naar school
en naar huis .
We woonden destijds in Jalan Sawah Lunto.
Ik kon me nog herinneren hoe we gereden hadden:
Via “Pasar Rumput”, over een brug en over een spoorweg.

Over een brug en over een spoorweg: deze foto heb ik op 1 mei 2015 gemaakt:
school op weg naar school 1

Indonesie allerlei weblog jalan sawah lunto school

Na school moest ik vaak nog wachten op de betjakman.
Om de tijd te doden speelde ik in de buurt van het spoor.
Deze foto heb ik nog steeds bewaard.
Ik wilde niet op de foto staan.
Ik verstopte me achter een jongen.

foto INDONESIE

Tijdens mijn vakantie in 1983 ben ik gaan kijken naar de school.
Tevens heb ik een wandeling gemaakt door Jalan Sawah Lunto.
Alsof hij daar jaren op mij had gewacht, stond daar dezelfde betjakman
die mij altijd naar school bracht.
Het was een emotionele ontmoeting.

betjak man 83a

In 2014 wilde ik weer gaan kijken naar de school.
Ik zat in de bus en had helaas de school niet gevonden.
Toen dacht ik dat het gebouw inmiddels afgebroken was.
Thuis ging ik op internet zoeken en ik had het gevonden.
De school staat verscholen achter grote en hoge bomen.

Op 1 mei 2015 ben ik weer naar Jakarta gegaan. En nu kon ik dankzij
Sisi S. de school van heel dichtbij bekijken.
school Jakarta collage
school JK 1
school Jakarta

KEMBALI LAGI KE SEKOLAH SD…NAIK BECAK

Sekitar tahun 1960/1961 setiap hari saya pergi ke sekolah SD.
Waktu itu saya naik betjak dari Jalan sawah Lunto ke
Jalan Latuharhay .
Kami dulu tinggal di Jalan Sawah Lunto dan saya masih ingat perjalan
ke tempat sekolahnya: melalui Pasar Rumput, lewat jembatan dan
jalan kereta api.
Dulu saya tidak tahu namanya sekolahan.
Pada saat ini nama sekolahnya: “Santo Ignatius” jalan Latuharhary Jakarta

Waktu tahun 1983 saya ke Jakarta dan mau lihat gedung sekolahnya.
Saya juga pergi ke Jalan Sawah Lunto.
Ketemu dengan tukang becak, yang dulu say di nganterin ke sekolah.
Seperti dia masih tunggu saya bertahun tahun.

Tahun 2014 saya pergi lagi ke Jakarta dan mau lihat sekeloh lagi.
Sayang tidak kelihatan dan kiranya gedungnya sudah di hancurkan.
Waktu cari di internet saya lihat sekolahnya masih ada.
Di depannya ada pohon2.

Geef een reactie

