IN DE RIJ STAAN VOOR DEZE NEDERLANDSE SCHRIJVER

 

thomas-olde-heuvelt-3-dec-2016-a

thomas-olde-heuvelt-3

Dit jaar, 2016, maakte ik voor het eerst kennis met de boeken van

schrijver THOMA OLDE HEUVELT.

hex-maastricht-1

“Sorry, ik laat me even gaan”:

In Amerika staan ze voor hem in de rij (van wel zestig meter lang).

Warner Bros heeft de rechten gekocht van zijn boek “HEX”. Het boek krijgt een tv-serie;

Schrijver Stephen King twitterde dat het  “Totally, brilliantly original / “Briljant en volstrekt origineel.”

George Martin zei: “HEX is creepy and gripping and original, sure to be one of the top horror novels of 2016.”

Hij won als eerste Nederlander de internationale Hugo Award, de hoogste prijs voor de beste sciencefiction- en fantasyverhalen.

Thomas Olde Heuvelt’s internationale stappen, de lovende en jubelende woorden van grote schrijvers, de Hugo Award, Warner Bros, zijn mooie prijzen/bekroningen.

Tegen al deze positieve druk was ik niet bestand .

Tijd om eens nader kennis te maken met deze schrijver.

thomas-olde-heuvelt-samen-met-1

Het boek “Leerling Tovenaar Vader & Zoon “ was mijn eerste kennismaking met de boeken van Thomas Olde Heuvelt.

thomas-olde-heuvelt-leerling-tovenaar

thomas-olde-heuvelt-leerlin-tovenaar-signeren-1

thomas-olde-heuvelt-handtekening-leerling-tovenaar

Ik heb met heel veel plezier het boek gelezen, waarin Thomas Olde Heuvelt  buiten de ons bekende wereld stapt en uitstapjes maakt naar fantasy en horror.

“Het verhaal speelt zich gewoon in de werkelijke wereld af, maar Travis Lauper komt al snel in aanraking met het bovennatuurlijke. Het begin van het boek verteld over de jeugd van Travis, daarna schakelen we 20 jaar vooruit naar het heden en blijken de gebeurtenissen van het verleden nog steeds van grote invloed op Travis te zijn.”

Een heel apart verhaal, goed bedacht en heel verrassend om te lezen.

hex-gevangen-in-hex

Hierna ben ik “ HEX” gaan lezen en was ontzettend benieuwd of  het boek echt zo eng, zo spannend  is als mensen zeggen. De dagen werden korter, het werd steeds sneller donker buiten,  dus tijd om lekker te gaan griezelen.

thomas-olde-heuvelt-4

Toegegeven het is zo goed geschreven dat ik het met plezier heb uitgelezen.

Angstaanjagend?

Voelde ik letterlijk de rillingen over mijn rug lopen?

Nee. Helemaal niet.

Thomas Olde Heuvelt:

“HEX is geen magisch realisme maar een vrij duistere, bovennatuurlijke griezelroman. Ik hou van verhalen die dicht bij de werkelijkheid liggen, maar deze net even ontwrichten, door ofwel iets engs (dan kom je vrij snel uit bij horror), ofwel iets moois, vreemds, bizars, iets van schoonheid (en dan kom je uit op magisch realisme). Die twee genres liggen veel dichter bij elkaar dan bij fantasy en science fiction – puur de emotie die het opwekt is anders; bij de ene angst, bij de ander wordt je geraakt. ( bron: interview A. Holslag)

 

Op zaterdagmiddag 3 december ontmoette ik Thomas Olde Heuvelt in Maastricht bij Boekhandel Dominicanen.

thomas-olde-heuvelt-3

Het was lekker rustig . Geen lange rij.

Er was volop gelegenheid om vragen te stellen, te babbelen en met hem op de foto te gaan.

thomas-olde-heuvelt-1

thomas-olde-heuvelt-2

 

Voordat hij geïnterviewd werd, heeft hij mijn 2 boeken gesigneerd.

Met een mooie noot bij het boek “Hex”: “Duistere dromen toegewenst.”

thomas-olde-heuvelt-handtekening

En toen was hij er ook…….schrijver PAUL VAN LOOM

thomas-olde-heuvelt-en-paul-van-loon

thomas-en-paul-van-loon-1

Geef een reactie

