TEFAF, NOOIT IS HET KIJKEN NAAR KUNST HELEMAAL AF.

TEFAF 2017

Zondag 12 maart: voor de 8e keer naar TEFAF.

Wederom gepaard met een gevoel van sensatie en opwinding.

Mij duizelde het door de pracht en praal en de schoonheid van kunst .

Beelden en indrukken worden opgeslagen en na een bezoek van ruim 4 uren is mijn harde schijf volledig gecrasht.

Het succes van de Tefaf wordt mede bepaald door de aankleding. Dit jaar heb ik extra gekeken naar de fantastische aankleding waarmee het succes van Tefaf mede bepaald wordt. Met verbazing, bewondering, waardering beleefde ik het avontuur.

Te beginnen bij de sinds 2016 vernieuwde entreehal.

Hier worden bezoekers van de beurs meteen verwelkomd door een schitterende bloemenpracht.

De florale decoratie op TEFAF is wereldberoemd. Overal hangt lentesfeer.

De afdeling Moderne  Contemporaine kunst trok aan mij voorbij.

Een korte impressie:

RIJKSMUSEUM:

Het Rijksmuseum is de laatste 8 jaar van de partij. Op de stand laat het Rijksmuseum elk jaar  iets zien wat niet op de beurs te koop is maar wat er echt toe doet. Voor 2017 heeft Het Rijksmuseum  de kunstenaar Christian Borstlap gevraagd om zich te laten inspireren door Rembrandt.

Het resultaat is een wand, een installatie met spiegels. Als je op een bepaalde plek staat/zit dan kun je 270 afbeeldingen van jezelf zien.

TEFAF CURATED “LA GRANDE HORIZONTALE”

“Binnen het vernieuwende TEFAF Curated ( in het leven geroepen om het aanbod van moderne en hedendaagse kunst op TEFAF Maastricht aan te vullen) wordt gezocht naar een verbinding tussen gevestigde kunst en kunstenaars die nog niet eerder te zien waren op TEFAF. “Penelope Curtis stelde de derde editie van TEFAF Curated samen. In dit speciale gedeelte van Tefaf  presenteert een aantal galeries werk van hedendaagse kustenaars. Deze keer staat het thema “De liggende figuur” centraal.

Een bezoek aan Tefaf is voor mij ook een kennismaking met kunstenaars die ik nog niet ken.

In 2017 maakte ik kennis met :

De Franse surrealist YVES TANGUY.

 

De OP ART kunstenaar ALBERTO BIASI.

Op Art is optische kunst dat aan het begin van de jaren 60 uit de geometrische abstracte kunst ontstond. “Op Art kunstwerken nemen je ogen continu in de maling. Het beeld dat je hersenen van de kunstwerken probeert te maken, klopt eigenlijk niet.”

Een schilderij dat om je heen begint te bewegen: “Variable Round Image”van ALBERTO BIASI:

VERDER: MIJN HIGHLIGHTS

 

 

 

 

 

Geef een reactie

